{"id":110,"date":"2013-10-04T10:29:18","date_gmt":"2013-10-04T08:29:18","guid":{"rendered":"http:\/\/wesleydelalfold.hu\/?page_id=110"},"modified":"2020-09-24T15:17:20","modified_gmt":"2020-09-24T13:17:20","slug":"az-iskola-tortenete","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/az-iskola-tortenete\/","title":{"rendered":"Az iskola t\u00f6rt\u00e9nete"},"content":{"rendered":"

A szegedi Wesley J\u00e1nos \u00d3voda, \u00c1ltal\u00e1nos Iskola \u00e9s Gimn\u00e1zium<\/span><\/h1>\n

2007-2014<\/p>\n

Int\u00e9zm\u00e9ny\u00fcnket 2007 \u0151sz\u00e9n alap\u00edtotta a Magyarorsz\u00e1gi Evang\u00e9liumi Testv\u00e9rk\u00f6z\u00f6ss\u00e9g \u00e9s egy tantest\u00fclet, amelynek tagjai elk\u00f6telezettnek \u00e9s \u00e9rz\u00e9kenynek \u00e9rezt\u00e9k magukat a szegedi \u00e9s Szeged k\u00f6rny\u00e9ki saj\u00e1tos nevel\u00e9si ig\u00e9ny\u0171 \u00e9s t\u00e1rsadalmilag h\u00e1tr\u00e1nyos helyzet\u0171 tanul\u00f3k nevel\u00e9se-oktat\u00e1sa ter\u00e9n. Az igazgat\u00f3i feladatokkal akkor Tr\u00f3cs\u00e1nyi Anik\u00f3t b\u00edzta meg \u2013 Dr. Iv\u00e1nyi G\u00e1bor vezet\u00e9s\u00e9vel \u2013 a Wesley Int\u00e9zm\u00e9nyek \u00e9s a MET Egyh\u00e1z, aki az\u00f3ta is annak oktat\u00e1si rendszer\u00e9nek D\u00e9l-Alf\u00f6ldi R\u00e9gi\u00f3-igazgat\u00f3ja.<\/p>\n

2007-2008-ban az iskola m\u00e9g csup\u00e1n a szegedi Hattyas-Klebelsberg-telepen, a Zentai utcai hajdani Klebelsberg-iskola\u00e9p\u00fcletben m\u0171k\u00f6d\u00f6tt, de m\u00e1r az els\u0151 ny\u00e1ron megkezd\u0151dtek az infrastruktur\u00e1lis fejleszt\u00e9sek. Az \u00e9p\u00fcletet akkor m\u00e9g b\u00e9relte a fenntart\u00f3 egyh\u00e1z. K\u00f6nyvt\u00e1rhelyis\u00e9get, egy\u00e9ni \u00e9s kiscsoportos foglalkoz\u00e1sokra alkalmas fejleszt\u0151szob\u00e1kat, informatika termet alak\u00edtottak ki benne a technikai dolgoz\u00f3k \u00e9s a pedag\u00f3gusok k\u00f6z\u00f6s munk\u00e1val. M\u00e1r abban a tan\u00e9vben figyelemmel k\u00eds\u00e9rte \u00e9s elismerte az iskola speci\u00e1lis tev\u00e9kenys\u00e9g\u00e9t a Szegedi \u00d6nkorm\u00e1nyzat, de a fenntart\u00f3 egyh\u00e1z vezet\u0151i \u00e9s k\u00fclf\u00f6ldi (az Egyes\u00fclt \u00c1llamokb\u00f3l) \u00e9rdekl\u0151d\u0151k is jelezt\u00e9k l\u00e1togat\u00e1sukkal, hogy erk\u00f6lcsi \u00e9s szakmai k\u00f6z\u00f6ss\u00e9get v\u00e1llalnak az int\u00e9zm\u00e9ny c\u00e9lkit\u0171z\u00e9seivel, seg\u00edtve annak munk\u00e1j\u00e1t. M\u00e1r az els\u0151 tan\u00e9v sor\u00e1n t\u00f6bb ter\u00fcleten \u00e9s t\u00f6bbf\u00e9le m\u00f3don alak\u00edtott ki az iskola kapcsolatokat sz\u0171kebb \u00e9s t\u00e1gabb k\u00f6rnyezet\u00e9ben t\u00e1rsadalmi, oktat\u00e1si \u00e9s kultur\u00e1lis szervezetekkel, \u00edgy az Als\u00f3v\u00e1rosi M\u0171vel\u0151d\u00e9si H\u00e1zzal, a Wesley Int\u00e9zm\u00e9nyek Pedag\u00f3giai M\u0171hely\u00e9vel \u00e9s oktat\u00e1si int\u00e9zm\u00e9nyeivel, a Gyerekterep Foglalkoztat\u00f3 K\u00f6zponttal, a Sziv\u00e1rv\u00e1ny Sz\u00fcl\u0151i Alap\u00edtv\u00e1nnyal \u00e9s a Klebelsberg-telepi civil k\u00f6z\u00f6ss\u00e9ggel. M\u00e1r a 2007-2008-as tan\u00e9vben elkezd\u0151d\u00f6tt a szegedi Wesley iskola saj\u00e1t arculat\u00e1nak kialak\u00edt\u00e1sa, hagyom\u00e1nyai alapjainak lerak\u00e1sa. Ez a saj\u00e1tos nevel\u00e9si ig\u00e9ny, az autizmus, a beilleszked\u00e9si-magatart\u00e1si-tanul\u00e1si neh\u00e9zs\u00e9gek, a r\u00e9szk\u00e9pess\u00e9gzavarok, a h\u00e1tr\u00e1nyos \u00e9s halmozottan h\u00e1tr\u00e1nyos helyzet\u0171 gyerekek nevel\u00e9se \u00e9s oktat\u00e1sa ter\u00fclet\u00e9re koncentr\u00e1l\u00f3dott, \u00e9s az integr\u00e1ci\u00f3 \u00e9s a tolerancia, ugyanakkor pedag\u00f3giailag pedig az \u00e9lm\u00e9ny alap\u00fa oktat\u00e1s \u00e9s nevel\u00e9s elvei \u00e9s gyakorlata k\u00f6r\u00fcl kezdett kirajzol\u00f3dni. 2008-t\u00f3l kezd\u0151d\u0151en egyre t\u00f6bb nyilv\u00e1noss\u00e1gra t\u00f6rekedett az iskola, egyre t\u00f6bb nyilv\u00e1nos szerepl\u00e9st v\u00e1llaltak a pedag\u00f3gusok \u00e9s a tanul\u00f3k is, \u00edgy a Klebelsberg-telepi maj\u00e1lis \u00e9s kar\u00e1csony, de az Wesley Int\u00e9zm\u00e9nyrendszeren bel\u00fcli, v\u00e1rosi, region\u00e1lis \u00e9s orsz\u00e1gos kultur\u00e1lis rendezv\u00e9nyek saj\u00e1tos nevel\u00e9si ig\u00e9ny\u0171 gyerekeket t\u00e1mogat\u00f3 \u00e9s alkot\u00e1sra, illetve mozg\u00e1sra \u00f6szt\u00f6nz\u0151 projektek, ki\u00e1ll\u00edt\u00e1sok \u00e9s sportversenyek (lovagl\u00e1s, \u00fasz\u00e1s, \u00fcgyess\u00e9gi \u00e9s sportversenyek) jelentett\u00e9k m\u00e1r ekkor az iskola bemutatkoz\u00e1si sz\u00edntereit. 2008 szeptember\u00e9t\u0151l autista szakember is er\u0151s\u00edtette a tantest\u00fclet szakemberg\u00e1rd\u00e1j\u00e1t, a m\u00e1r akkorra alkalmazott logop\u00e9diai, szurdapedag\u00f3gusi, szomatoterapeuta \u00e9s gy\u00f3gypedag\u00f3gusi v\u00e9gzetts\u00e9g\u0171 kolleg\u00e1k \u00e9s szaktud\u00e1suk mellett.<\/p>\n

A 2008-2009-es tan\u00e9vben m\u00e1r teljess\u00e9g\u00e9ben mutatkozott meg a Wesley J\u00e1nos Iskola pedag\u00f3giai elk\u00e9pzel\u00e9se, napi gyakorlata, az oktat\u00e1s mellett a k\u00f6z\u00f6s programok nevel\u0151 ir\u00e1nya. A tantest\u00fclet csapat\u00e9p\u00edt\u0151 programokon vett r\u00e9szt, \u00e9s a test\u00fclet programok \u00e9s bemutatkoz\u00e1sok sor\u00e1ra k\u00e9sz\u00edtette fel a tanul\u00f3kat: SUDOKU-versenyt rendezt\u00fcnk, r\u00e9szt vett\u00fcnk a Klebelsberg-telepi maj\u00e1lison, a Wesley Int\u00e9zm\u00e9nyek tehets\u00e9ggondoz\u00f3 Ki mit tud?-j\u00e1n, rajzversenyeken, v\u00e1rosi kar\u00e1csonyi rendezv\u00e9nyeken, \u00edgy a D\u00f3m t\u00e9ri B\u00e1la Sz\u00ednh\u00e1zban az iskolabemutatkoz\u00e1sok sor\u00e1ban. K\u00f6zben folytat\u00f3dott a gyermekv\u00e9delmi munka, megkezd\u0151d\u00f6tt a n\u00e9pi k\u00e9zm\u0171ves k\u00e9pz\u00e9si szakir\u00e1ny eszk\u00f6zfejleszt\u00e9se, m\u0171k\u00f6d\u00f6tt a n\u00e9pt\u00e1nc- \u00e9s citeraoktat\u00e1s, az \u00fasz\u00e1soktat\u00e1s, az iskola\u00fajs\u00e1g \u00e9s a term\u00e9szetj\u00e1r\u00f3 szakk\u00f6r. A pedag\u00f3giai m\u00f3dszerek \u00e9s szeml\u00e9letek tekintet\u00e9ben az iskola hat\u00e1rozottan az integr\u00e1ci\u00f3, a differenci\u00e1l\u00e1s, az \u00e9lm\u00e9nyalap\u00fa, tapasztalati \u00e9s alkot\u00f3 m\u00f3don val\u00f3 tanul\u00e1s kereteiben gondolkodott, tervezett \u00e9s m\u0171k\u00f6d\u00f6tt, egyre nagyobb sz\u00e1m\u00fa gy\u00f3gypedag\u00f3gus \u00e9s gy\u00f3gypedag\u00f3giai asszisztenci\u00e1val t\u00e1mogatottan.<\/p>\n

2009 \u00e9s 2013 k\u00f6z\u00f6tt az als\u00f3 tagozat \u00e9s fels\u0151 tagozat oktat\u00e1s\u00e1nak helysz\u00edne kett\u00e9v\u00e1lt: a fels\u0151 tagozat \u00e9s az indul\u00f3 k\u00f6z\u00e9piskolai oszt\u00e1lyok Szeged-Szentmih\u00e1lyon kaptak \u2013 ism\u00e9t b\u00e9rlem\u00e9nyk\u00e9nt \u2013 iskola\u00e9p\u00fcletet. Folytat\u00f3dott teh\u00e1t az a szeml\u00e9let, hogy a term\u00e9szetess\u00e9g, a term\u00e9szethez val\u00f3 k\u00f6zels\u00e9g \u00e9s a k\u00f6rnyezettudatoss\u00e1g a mindennapok r\u00e9sze legyen az oktat\u00f3-nevel\u0151 munk\u00e1ban. A Szeged-szentmih\u00e1lyi k\u00f6rnyezet \u2013 az egykori Klebelsberg-iskola a maga csod\u00e1s kertj\u00e9vel \u00e9s a v\u00e1rosr\u00e9sz rendezetts\u00e9ge \u2013 ezt a fajta harm\u00f3ni\u00e1t \u00e9s nyugalmat, de nevel\u00e9si lehet\u0151s\u00e9get is biztos\u00edtotta egyszerre.<\/p>\n

Ebben az id\u0151szakban h\u00e1rom k\u00f6z\u00e9piskolai oszt\u00e1ly is v\u00e9gzett iskol\u00e1nkban: egy el\u0151k\u00e9sz\u00edt\u0151 szakiskolai, egy speci\u00e1lis szakiskolai \u00e9s egy szakk\u00f6z\u00e9piskolai oszt\u00e1ly. Az el\u0151k\u00e9sz\u00edt\u0151 szakiskol\u00e1sok oszt\u00e1ly\u00e1t k\u00f6z\u00e9ps\u00falyos gyerekek alkott\u00e1k, akik az \u00e9letvitel \u00e9s mindennapi teend\u0151k, a szoci\u00e1lis munka mellett m\u0171v\u00e9szeteket is tanultak. A speci\u00e1lis szakiskolai oszt\u00e1ly a 10. \u00e9v v\u00e9g\u00e9n alapvizsg\u00e1t tett, aminek el\u0151k\u00e9sz\u00edt\u00e9se egy \u00e9ven \u00e1t zajlott, \u00e9s v\u00e9gs\u0151 form\u00e1j\u00e1ban kompetencia alap\u00fa vizsg\u00e1t tettek a fiatalok, matematikai, sz\u00f6veg\u00e9rt\u00e9si \u00e9s szakmai gyakorlati \u00e9s sz\u00f3beli ismeretekb\u0151l. Ezen a t\u00e9ren is a iskola pedag\u00f3giai maximalizmusa \u00e9rv\u00e9nyes\u00fclt, mert a m\u00e1s iskol\u00e1kba tov\u00e1bbtanulni jelentkez\u0151 di\u00e1kjainkat csak megalapozott \u00e9s biztos k\u00e9szs\u00e9gekkel \u00e9s j\u00e1rtass\u00e1gokkal szerett\u00fck volna tov\u00e1bbengedni. Ennek a munk\u00e1nak a sz\u00e9ps\u00e9ge \u00e9s neh\u00e9zs\u00e9ge egyben abban \u00e1llt, hogy speci\u00e1lis szakiskol\u00e1saink \u2013 egy, autusztikuss\u00e1ga mellett norm\u00e1l intellektus\u00fa tanul\u00f3nk kiv\u00e9tel\u00e9vel \u2013 tanul\u00e1sban akad\u00e1lyozottak voltak. \u00cdgy teh\u00e1t a Down-szindr\u00f3m\u00e1s gyerekek mellett a saj\u00e1tos nevel\u00e9si ig\u00e9ny soksz\u00edn\u0171s\u00e9ge jelentkezett k\u00f6z\u00e9piskol\u00e1saink k\u00f6r\u00e9ben, s\u00falyos \u00e9s felem\u00e9szt\u0151 csal\u00e1di helyzeteket, eg\u00e9szs\u00e9g\u00fcgyi \u00e1llapotokat \u00e9s nehez\u00edtett tanul\u00e1si adotts\u00e1gokat, velesz\u00fcletett \u00e9s szerzett \u00e1llapotokat ismert\u00fcnk meg.<\/p>\n

2009-ben fiatal holland h\u00edv\u0151k\u00f6z\u00f6ss\u00e9g seg\u00edtette \u00f6nk\u00e9ntes munk\u00e1j\u00e1val az \u00faj iskola\u00e9p\u00fclet fest\u00e9si munk\u00e1it, pedag\u00f3giai munk\u00e1nkra k\u00edv\u00e1ncsiak voltak az egyes\u00fclt \u00e1llamokbeli (Tacoma, Washington \u00e1llam) Luther\u00e1nus F\u0151iskola gy\u00f3gypedag\u00f3gus jel\u00f6lt hallgat\u00f3i, \u00e1lland\u00f3 el\u0151ad\u00f3vend\u00e9geink a v\u00e1s\u00e1rhelyi Eml\u00e9kpont munkat\u00e1rsai, pedag\u00f3giai kapcsolatokat \u00e1polunk a szegedi Napsugaras H\u00e1z \u2013 Als\u00f3v\u00e1rosi T\u00e1jh\u00e1zzal, de k\u00e9pz\u0151helly\u00e9 is lett az iskola \u2013 eredeti c\u00e9lkit\u0171z\u00e9seinek megfelel\u0151en \u2013 a Szegedi Tudom\u00e1nyegyetem gy\u00f3gypedag\u00f3gus- \u00e9s pedag\u00f3giai asszisztens-hallgat\u00f3i, valamint a szegedi Carl Rogers Gimn\u00e1zium pedag\u00f3giai asszisztens hallgat\u00f3i sz\u00e1m\u00e1ra.<\/p>\n

A 2009 \u00e9s 2013 k\u00f6z\u00f6tti id\u0151szakban az al\u00e1bbi hagyom\u00e1nyok alakultak ki \u00e9s vertek gy\u00f6keret iskol\u00e1nkban: \u0151szi rendezv\u00e9ny\u00fcnk az \u0150szi \u00fcnnep \u00e9s eg\u00e9szs\u00e9gnap, illetve az Iskolaker\u00fcl\u0151 napok; t\u00e9li esem\u00e9ny az iskol\u00e1nkban a szalagavat\u00f3 di\u00e1kb\u00e1l; tavaszi rendezv\u00e9ny\u00fcnk a Wesley g\u00e1la, kultur\u00e1lis-m\u0171v\u00e9szeti bemutat\u00f3nk, valamint a M\u00f3ra-napok. Ezek szervez\u00e9s\u00e9ben seg\u00edts\u00e9get kapunk a di\u00e1k\u00f6nkorm\u00e1nyzatt\u00f3l \u00e9s a sz\u00fcl\u0151i munkak\u00f6z\u00f6ss\u00e9gt\u0151l. Fontos nevel\u00e9si szempont a k\u00f6zleked\u00e9sbiztons\u00e1g oktat\u00e1sa, amit szint\u00e9n helyet kap \u00e9ves munkaterv\u00fcnkben. A rendezv\u00e9nyeinkhez \u00e9vr\u0151l \u00e9vre sikerrel keres\u00fcnk meg \u00e9s tal\u00e1lunk t\u00e1rsint\u00e9zm\u00e9nyeket, \u00edgy egy\u00fcttm\u0171k\u00f6d\u00e9si viszonyban \u00e1lltunk \u00e9s \u00e1llunk a Szeged-als\u00f3v\u00e1rosi M\u0171vel\u0151d\u00e9si H\u00e1zzal, a Szeged-szentmih\u00e1lyi M\u00f3ricz Zsigmond M\u0171vel\u0151d\u00e9si H\u00e1zzal, a Szegedi Nemzeti Sz\u00ednh\u00e1zzal, a Szegedi M\u00f3ra Ferenc M\u00fazeummal, a Szegedi \u00dasz\u00f3egylettel \u00e9s a Fogyat\u00e9kkal \u00c9l\u0151k Csongr\u00e1d megyei Sport- \u00e9s Szabadid\u0151 Egyes\u00fclet\u00e9vel, mely ut\u00f3bbiak eln\u00f6ki posztj\u00e1t iskol\u00e1nk k\u00e9t testnevel\u0151je t\u00f6lti be. Hagyom\u00e1nyosan j\u00f3 viszonyt \u00e1polunk a b\u00e9k\u00e9ss\u00e1msoni \u00e1ltal\u00e1nos iskol\u00e1val, melynek \u0151szi Gesztenye-galopp elnevez\u00e9s\u0171, sport- \u00e9s \u00fcgyess\u00e9gi programj\u00e1n \u00e9vek \u00f3ta megh\u00edvott csapatak\u00e9nt szerepelnek tanul\u00f3ink. Ezek a kapcsolataink is ebben az id\u0151szakban er\u0151s\u00f6dtek meg.<\/p>\n

Az integr\u00e1ci\u00f3 mellett, azzal term\u00e9szetszer\u0171leg p\u00e1rhuzamosan jelent\u0151s szerepet kap a nevel\u00e9si rendszer\u00fcnkben a toleranci\u00e1ra nevel\u00e9s szempontja. A 2009 \u00e9s 2013 k\u00f6z\u00f6tti id\u0151szak egyik sz\u00e9p programja volt az az \u00e9rz\u00e9keny\u00edt\u0151 projekt, melynek keret\u00e9ben a norm\u00e1l intellektus\u00fa tanul\u00f3k az \u00e9rtelmi s\u00e9r\u00fclt tanul\u00f3k mentorai lehettek.<\/p>\n

Testv\u00e9riskolai kapcsolatunk kezdete is erre a peri\u00f3dusra esik. Testv\u00e9riskol\u00e1nk az erd\u00e9lyi, torock\u00f3i Sebes P\u00e1l \u00c1ltal\u00e1nos Iskola k\u00f6z\u00f6ss\u00e9g\u00e9vel folyamatos a kapcsolatunk. T\u00fal a kir\u00e1ndul\u00e1s- \u00e9s tanulm\u00e1nyi kir\u00e1ndul\u00e1sjelleg\u0171 tal\u00e1lkoz\u00e1sokon \u00e9s l\u00e1togat\u00e1sokon iskol\u00e1nk citerazenekar\u00e1nak hangszeres oktat\u00f3-vezet\u0151je hangszeres kurzusokat is tart erd\u00e9lyi kolleg\u00e1inknak \u00e9s a torock\u00f3i gyerekeknek. Citerazenekarunk nemzetk\u00f6zi h\u00edr\u0171 imm\u00e1r, a nemzetk\u00f6zi E-twinning projekt sikeres \u00e9s elismert r\u00e9sztvev\u0151je, ahogy alkalmi dr\u00e1mai-sz\u00ednpadi el\u0151ad\u00e1saink is \u00fajra \u00e9s \u00fajra vend\u00e9gprodukci\u00f3i megh\u00edv\u00e1sokat \u00e9rdemelnek ki.<\/p>\n

2009 \u00e9s 2013 k\u00f6z\u00f6tt alak\u00edtottunk ki kapcsolat a Szitak\u00f6t\u0151 m\u0171v\u00e9szeti \u00e9s tudom\u00e1nyos-ismeretterjeszt\u0151 foly\u00f3irat kiad\u00f3j\u00e1val \u00e9s oktat\u00e1si csoportj\u00e1val, amelynek eredm\u00e9nyek\u00e9nt imm\u00e1r m\u00e1sodik alkalommal r\u00e9szes\u00fcltek tanul\u00f3ink \u00e9s pedag\u00f3gusaink a kiad\u00f3 munkat\u00e1rsai \u00e1ltal vezetett k\u00e9pz\u00e9sben.<\/p>\n

A tanulm\u00e1nyi versenyek ter\u00e9n is t\u00f6rt\u00e9nt el\u0151rel\u00e9p\u00e9s, hiszen minden \u00e9vben valami \u00fajszer\u0171 feladatra v\u00e1llalkoznak tanul\u00f3ink tan\u00e1raik ir\u00e1ny\u00edt\u00e1s\u00e1val. Orsz\u00e1gos tanulm\u00e1nyi verseny megyei d\u00f6nt\u0151j\u00e9n, vers- \u00e9s pr\u00f3zamond\u00f3-verseny v\u00e1rosi vet\u00e9lked\u00e9seiben \u00e9s hagyom\u00e1ny\u00e1pol\u00f3 orsz\u00e1gismereti versenyen vettek r\u00e9szt di\u00e1kjaink amellett, hogy \u00fasz\u00f3ink rendszeresen \u00e9rmekkel t\u00e9rnek haza v\u00e1rosi, region\u00e1lis \u00e9s orsz\u00e1gos versenyekr\u0151l.<\/p>\n

2009 \u00e9s 2013 k\u00f6z\u00f6tt h\u00e1rom \u00edzben v\u00e1llalkoztunk projektkeret\u0171 oktat\u00e1si-nevel\u00e9si programokra, melyeknek t\u00e9m\u00e1i sorrendben a Bort, b\u00faz\u00e1t, b\u00e9kess\u00e9get!, Erd\u00e9ly \u00e9s A mindenki m\u00e1sk\u00e9pp egyforma voltak.<\/p>\n

Ebben az id\u0151szakban az integr\u00e1ci\u00f3 \u00e9s a differenci\u00e1lis alapelvei mell\u00e9, annak szolg\u00e1lat\u00e1ban a m\u00f3dszertani kell\u00e9kt\u00e1r is b\u0151v\u00fclt egy\u00e9ni \u00e9s int\u00e9zm\u00e9nyi szinten egyar\u00e1nt; a kooper\u00e1ci\u00f3, a csoport- \u00e9s p\u00e1rmunka, a szeml\u00e9ltet\u00e9s soksz\u00edn\u0171s\u00e9ge \u00e9s a kreativit\u00e1sra-megold\u00e1sra \u00e9p\u00fcl\u0151 feladattervez\u00e9s \u00e9s munk\u00e1ltat\u00e1s v\u00e1lt \u00e9s v\u00e1lik \u00e1ltal\u00e1nosan haszn\u00e1lt \u00f3rai munkam\u00f3dszerr\u00e9. \u00daj, de iskol\u00e1nk profilj\u00e1ba ill\u0151 szeml\u00e9letk\u00e9nt az inkl\u00fazi\u00f3 is egyre t\u00f6bbsz\u00f6r ker\u00fcl reflektorf\u00e9nybe \u00e9s nem csup\u00e1n eml\u00edt\u00e9s szintj\u00e9n, de a napi gyakorlat hat\u00e9kony \u00e9s sz\u00fcks\u00e9ges megold\u00e1sak\u00e9nt. Alapvet\u0151en sz\u00fcks\u00e9gesnek \u00e9s az emberi jogok betart\u00e1s\u00e1nak elengedhetetlen felt\u00e9tel\u00e9nek tartjuk a naprak\u00e9szs\u00e9get az egy\u00e9ni tanul\u00f3i tanul\u00e1si ig\u00e9nyek \u00e1tfog\u00f3 ismeret\u00e9nek ter\u00fclet\u00e9n.<\/p>\n

2014-ben a h\u00e1rom tagozat \u2013 kieg\u00e9sz\u00fclve az \u00f3vodai nevel\u00e9ssel imm\u00e1r n\u00e9gy \u2013 imm\u00e1r egy \u00e9p\u00fcletben m\u0171k\u00f6dik. \u00daj \u00e9s eszt\u00e9tikus iskola\u00e9p\u00fclet\u00fcnk t\u00f6rt\u00e9netileg egy klasszikusan sz\u00e9p szecesszi\u00f3s \u00e9p\u00fclet, imm\u00e1r a belv\u00e1rosban. Iskol\u00e1nkat v\u00e9gz\u0151s k\u00f6z\u00e9piskol\u00e1saink szalagavat\u00f3 b\u00e1lj\u00e1val vett\u00fck birtokba sok k\u00f6z\u00f6s munka ut\u00e1n, majd m\u00e1rcius 1-j\u00e9n m\u00e1r kultur\u00e1lis g\u00e1l\u00e1nkat is itt rendezt\u00fck. Ors\u00f3s Zsolt paralimpikon, a Szolidarit\u00e1s nagyk\u00f6vete ut\u00e1n ezen a rendezv\u00e9ny\u00fcnk\u00f6n is a k\u00f6z\u00e9let \u00e9s a kult\u00fara nagyszer\u0171 alakjai tett\u00e9k le hit\u00fck \u00e9s bizalmuk k\u00e9zjegy\u00e9t l\u00e1togat\u00e1suk form\u00e1j\u00e1ban munk\u00e1nk mellett.<\/p>\n

A hit\u00e9let, annak k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi biztos\u00edt\u00e1sa \u00e9s annak k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gg\u00e9 form\u00e1l\u00f3 ereje, de a szoci\u00e1lis odafigyel\u00e9s \u00e9s a karitat\u00edv szeml\u00e9let az el- \u00e9s befogad\u00f3 kereszt\u00e9nyi gondolkod\u00e1ssal egy\u00fctt az alap\u00edt\u00e1st\u00f3l fogva az iskola arculat\u00e1hoz \u00e9s szellemis\u00e9g\u00e9hez tartozik. \u00c1poljuk alap\u00edt\u00f3 lelk\u00e9szeink eml\u00e9k\u00e9t, a n\u00e9vad\u00f3 munk\u00e1ss\u00e1g\u00e1t \u00e9s szellemis\u00e9g\u00e9t, kapcsolatot tartunk alap\u00edt\u00f3 \u00e9s fenntart\u00f3 egyh\u00e1zunk budapesti \u00e9s szegedi k\u00f6z\u00f6ss\u00e9geivel. T\u00f6bb \u00edzben vett\u00fcnk r\u00e9szt a szegedi k\u00f6z\u00f6ss\u00e9g programjaiban, els\u0151sorban azokban, amelyek a szoci\u00e1lis gondoskod\u00e1shoz \u00e9s az emberi jogok tisztelet\u00e9hez k\u00f6t\u0151dnek. Lelk\u00e9szeink jelenl\u00e9te \u00e9s r\u00e9szv\u00e9tele hagyom\u00e1nyos rendezv\u00e9nyeinken \u00e9s a kereszt\u00e9ny \u00fcnnepeken \u00e9s eml\u00e9knapokon fontos r\u00e9sz\u00e9t k\u00e9pezik az iskola nevel\u00e9si \u00f6sszk\u00e9p\u00e9nek \u00e9s programj\u00e1nak.<\/p>\n

Az \u201e\u00e9p\u00edtkez\u00e9s\u201d, a fejl\u0151d\u00e9s \u00e9s a munk\u00e1nk ir\u00e1nti ig\u00e9ny biztos jelek\u00e9nt a 2008-as indul\u00f3 adatokhoz \u2013 52 tanul\u00f3 \u00e9s 15 munkat\u00e1rs \u2013 k\u00e9pest jelenleg 150 tanul\u00f3val \u00e9s 45 munkat\u00e1rssal m\u0171k\u00f6d\u00fcnk.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A szegedi Wesley J\u00e1nos \u00d3voda, \u00c1ltal\u00e1nos Iskola \u00e9s Gimn\u00e1zium 2007-2014 Int\u00e9zm\u00e9ny\u00fcnket 2007 \u0151sz\u00e9n alap\u00edtotta a Magyarorsz\u00e1gi Evang\u00e9liumi Testv\u00e9rk\u00f6z\u00f6ss\u00e9g \u00e9s egy tantest\u00fclet, amelynek tagjai elk\u00f6telezettnek \u00e9s \u00e9rz\u00e9kenynek \u00e9rezt\u00e9k magukat a szegedi \u00e9s Szeged k\u00f6rny\u00e9ki saj\u00e1tos nevel\u00e9si ig\u00e9ny\u0171 \u00e9s t\u00e1rsadalmilag h\u00e1tr\u00e1nyos helyzet\u0171 tanul\u00f3k nevel\u00e9se-oktat\u00e1sa ter\u00e9n. Az igazgat\u00f3i feladatokkal akkor Tr\u00f3cs\u00e1nyi Anik\u00f3t b\u00edzta meg \u2013 Dr. Iv\u00e1nyi G\u00e1bor…<\/p>\n","protected":false},"author":9,"featured_media":3873,"parent":0,"menu_order":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","meta":{"footnotes":""},"yoast_head":"\nAz iskola t\u00f6rt\u00e9nete - Wesley Iskola Szeged<\/title>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/az-iskola-tortenete\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"hu_HU\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Az iskola t\u00f6rt\u00e9nete - Wesley Iskola Szeged\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"A szegedi Wesley J\u00e1nos \u00d3voda, \u00c1ltal\u00e1nos Iskola \u00e9s Gimn\u00e1zium 2007-2014 Int\u00e9zm\u00e9ny\u00fcnket 2007 \u0151sz\u00e9n alap\u00edtotta a Magyarorsz\u00e1gi Evang\u00e9liumi Testv\u00e9rk\u00f6z\u00f6ss\u00e9g \u00e9s egy tantest\u00fclet, amelynek tagjai elk\u00f6telezettnek \u00e9s \u00e9rz\u00e9kenynek \u00e9rezt\u00e9k magukat a szegedi \u00e9s Szeged k\u00f6rny\u00e9ki saj\u00e1tos nevel\u00e9si ig\u00e9ny\u0171 \u00e9s t\u00e1rsadalmilag h\u00e1tr\u00e1nyos helyzet\u0171 tanul\u00f3k nevel\u00e9se-oktat\u00e1sa ter\u00e9n. Az igazgat\u00f3i feladatokkal akkor Tr\u00f3cs\u00e1nyi Anik\u00f3t b\u00edzta meg \u2013 Dr. Iv\u00e1nyi G\u00e1bor…\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/az-iskola-tortenete\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"Wesley Iskola Szeged\" \/>\n<meta property=\"article:modified_time\" content=\"2020-09-24T13:17:20+00:00\" \/>\n<meta property=\"og:image\" content=\"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/wp-content\/uploads\/2013\/10\/Iskola.png\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:width\" content=\"270\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:height\" content=\"250\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:type\" content=\"image\/png\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Becs\u00fclt olvas\u00e1si id\u0151\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"12 perc\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/az-iskola-tortenete\/\",\"url\":\"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/az-iskola-tortenete\/\",\"name\":\"Az iskola t\u00f6rt\u00e9nete - Wesley Iskola Szeged\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/#website\"},\"primaryImageOfPage\":{\"@id\":\"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/az-iskola-tortenete\/#primaryimage\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/az-iskola-tortenete\/#primaryimage\"},\"thumbnailUrl\":\"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/wp-content\/uploads\/2013\/10\/Iskola.png\",\"datePublished\":\"2013-10-04T08:29:18+00:00\",\"dateModified\":\"2020-09-24T13:17:20+00:00\",\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/az-iskola-tortenete\/#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"hu\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/az-iskola-tortenete\/\"]}]},{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"hu\",\"@id\":\"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/az-iskola-tortenete\/#primaryimage\",\"url\":\"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/wp-content\/uploads\/2013\/10\/Iskola.png\",\"contentUrl\":\"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/wp-content\/uploads\/2013\/10\/Iskola.png\",\"width\":270,\"height\":250},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/az-iskola-tortenete\/#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Home\",\"item\":\"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"Az iskola t\u00f6rt\u00e9nete\"}]},{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/#website\",\"url\":\"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/\",\"name\":\"Wesley Iskola Szeged\",\"description\":\"\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":{\"@type\":\"EntryPoint\",\"urlTemplate\":\"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/?s={search_term_string}\"},\"query-input\":\"required name=search_term_string\"}],\"inLanguage\":\"hu\"}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"Az iskola t\u00f6rt\u00e9nete - Wesley Iskola Szeged","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/az-iskola-tortenete\/","og_locale":"hu_HU","og_type":"article","og_title":"Az iskola t\u00f6rt\u00e9nete - Wesley Iskola Szeged","og_description":"A szegedi Wesley J\u00e1nos \u00d3voda, \u00c1ltal\u00e1nos Iskola \u00e9s Gimn\u00e1zium 2007-2014 Int\u00e9zm\u00e9ny\u00fcnket 2007 \u0151sz\u00e9n alap\u00edtotta a Magyarorsz\u00e1gi Evang\u00e9liumi Testv\u00e9rk\u00f6z\u00f6ss\u00e9g \u00e9s egy tantest\u00fclet, amelynek tagjai elk\u00f6telezettnek \u00e9s \u00e9rz\u00e9kenynek \u00e9rezt\u00e9k magukat a szegedi \u00e9s Szeged k\u00f6rny\u00e9ki saj\u00e1tos nevel\u00e9si ig\u00e9ny\u0171 \u00e9s t\u00e1rsadalmilag h\u00e1tr\u00e1nyos helyzet\u0171 tanul\u00f3k nevel\u00e9se-oktat\u00e1sa ter\u00e9n. Az igazgat\u00f3i feladatokkal akkor Tr\u00f3cs\u00e1nyi Anik\u00f3t b\u00edzta meg \u2013 Dr. Iv\u00e1nyi G\u00e1bor…","og_url":"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/az-iskola-tortenete\/","og_site_name":"Wesley Iskola Szeged","article_modified_time":"2020-09-24T13:17:20+00:00","og_image":[{"width":270,"height":250,"url":"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/wp-content\/uploads\/2013\/10\/Iskola.png","type":"image\/png"}],"twitter_misc":{"Becs\u00fclt olvas\u00e1si id\u0151":"12 perc"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/az-iskola-tortenete\/","url":"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/az-iskola-tortenete\/","name":"Az iskola t\u00f6rt\u00e9nete - Wesley Iskola Szeged","isPartOf":{"@id":"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/#website"},"primaryImageOfPage":{"@id":"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/az-iskola-tortenete\/#primaryimage"},"image":{"@id":"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/az-iskola-tortenete\/#primaryimage"},"thumbnailUrl":"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/wp-content\/uploads\/2013\/10\/Iskola.png","datePublished":"2013-10-04T08:29:18+00:00","dateModified":"2020-09-24T13:17:20+00:00","breadcrumb":{"@id":"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/az-iskola-tortenete\/#breadcrumb"},"inLanguage":"hu","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/wesleydelalfold.hu\/az-iskola-tortenete\/"]}]},{"@type":"ImageObject","inLanguage":"hu","@id":"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/az-iskola-tortenete\/#primaryimage","url":"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/wp-content\/uploads\/2013\/10\/Iskola.png","contentUrl":"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/wp-content\/uploads\/2013\/10\/Iskola.png","width":270,"height":250},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/az-iskola-tortenete\/#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Home","item":"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"Az iskola t\u00f6rt\u00e9nete"}]},{"@type":"WebSite","@id":"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/#website","url":"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/","name":"Wesley Iskola Szeged","description":"","potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/?s={search_term_string}"},"query-input":"required name=search_term_string"}],"inLanguage":"hu"}]}},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/110"}],"collection":[{"href":"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/wp-json\/wp\/v2\/pages"}],"about":[{"href":"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/page"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/9"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=110"}],"version-history":[{"count":6,"href":"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/110\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":12876,"href":"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/110\/revisions\/12876"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3873"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/wesleydelalfold.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=110"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}