A Lázár Ervin Program az elmúlt tanévben indult, azzal a céllal, hogy minden általános iskolás korú gyermeket iskolán kívüli kulturális élményhez juttasson.
A program szociális helyzettől és lakóhelytől függetlenül minden diáknak évente egy alkalommal ingyenesen biztosítja a színházi, tánc, és cirkuszi előadások, komolyzenei hangversenyek, muzeális intézmények, illetve az őshonos állatok bemutatóhelyei látogatásának élményét. A program érinti az összes 1-8. évfolyamos diákot, vagyis több, mint 700 000 gyermeket.
A program tematikája a következő:
1.évfolyam: Bábelőadás
2.évfolyam: Előadó-művészeti produkció
3-4. évfolyam: Komolyzenei vagy népzenei koncert
5.évfolyam: Színházi előadás bemutatása
6.évfolyam: Cirkuszművészeti előadás
7.évfolyam: Előadó-művészeti produkció
8.évfolyam: Színházi előadás bemutatása Budapesten
A 2019/20-as tanévben indult program keretében a tanulóink eljuthattak Budapestre a Fővárosi Nagycirkuszba, a Nemzeti Színházba, a kisebbek bábszínházba. A tavaszi karanténhelyzet miatt viszont három évfolyam előadására nem kerülhetett sor, ezt az idei tanévben kellett pótolni.
A tavalyi 4. évfolyam idén már ötödikesként nézhette meg a „Kezdetben vala a zene” című produkciót a Budapesti Filharmóniai Társaság előadásában. Az online előadás minden percét élvezték a gyerekek, mert interaktív játékokkal, érdekes zenével tarkították az ismeretszerzést az előadók.
A 8. osztályosok szintén a Budapesti Filharmóniai Társaság előadását látták „ Magyarnak lenni” címmel.
A 2. osztály is virtuálisan látogatott el a Kövér Béla Bábszínház „ Mesemondók” előadására.
Gondolatok a tanító néni, Szász Ágnes beszámolójából:
„Két fontos mesét kaptunk, nagyon örültem nekik. Ugyanakkor szükséges a 8-9 évesekkel talán újranézni, vagy olvasni az új történeteket, különösen ha azok ilyen összetettek.
A két mese témaválasztásban telitalálat volt. szeretjük a barátságról szóló történeteket.
Beszélgettünk a barátság és a szolgálat kapcsolatáról, helyes helytelen döntésekről.
A Róka és a Farkas története szintén fontos kérdéseket hoz elő. Mind azt ami a barátsággal ellenkező …
A két mese közötti átvezető szép és ötletes, nálunk kapott egy pár mondatos megerősítést és egy kis szünetet, pihenőt.
Az osztályom szereti a meséket. Szeret a jóról hallani. Meg is szokták, hogy a mesékből, ha vannak is hibái a főhősnek, a helyes viselkedésről tanulunk. – Végre egy kis frissítő fuvallat!! – a róka és a farkas történetében minden a visszáján van. Kiváló gondolkodtató és gondolatokat ébresztő mese.
Az óra után továbbkérdeztek a Tűzmadár sorsáról: Ugye nem tartják otthon, még a virágot sem eheti meg! Egyikük szerint vissza kell engedni az eredeti otthonába: a Napba, vagy talán egy vulkánba …
Köszönjük, dolgunk van ezekkel a mesékkel!”